Awaria CEPiK paraliżuje Wydział Komunikacji w Pruszczu Gdańskim – mieszkańcy w tarapatach!

Wielu mieszkańców Pruszcza Gdańskiego i okolic, którzy dzisiaj udali się do Wydziału Komunikacji, musiało zmierzyć się z nieprzyjemną niespodzianką: poważne utrudnienia w obsłudze spraw związanych z pojazdami. Przyczyną zamieszania okazała się nagła przerwa w działaniu krajowego systemu CEPiK, obsługującego rejestrację pojazdów i kierowców. Jakie są fakty i co powinni wiedzieć wszyscy, którzy planują odwiedzić urząd?

Zakres awarii i jej skala

Problemy z CEPiK dotknęły dziś nie tylko Pruszcz Gdański, ale również inne powiaty w regionie i w całej Polsce. Zgłaszane są one przez kolejne samorządy – okazuje się, że awaria dotyczy funkcjonowania systemu na poziomie ogólnokrajowym. Pracownicy urzędów informują, że w wyniku tych zakłóceń wiele czynności administracyjnych, takich jak wydawanie dowodów rejestracyjnych czy rejestracja nowych samochodów, nie może być przeprowadzonych w standardowym trybie. Urzędnicy są świadomi problemu i współpracują z operatorami systemu nad jak najszybszym rozwiązaniem sytuacji, jednak na ten moment nie podano jeszcze przewidywanej godziny przywrócenia pełnej sprawności systemu.

Najważniejsze konsekwencje dla mieszkańców

Skutki awarii odczuwają wszyscy, którzy planowali dziś załatwić sprawy w Wydziale Komunikacji. W praktyce oznacza to, że nie będzie możliwe m.in. dokonanie rejestracji lub wyrejestrowania pojazdu, odbiór dokumentów pojazdu ani zgłoszenie zmiany właściciela. Obsługa interesantów jest mocno ograniczona, a czas oczekiwania znacznie się wydłuża. Kierowcy, którzy mieli zaplanowane wizyty, powinni liczyć się z koniecznością przełożenia swoich spraw na inny dzień lub dłuższym oczekiwaniem w urzędzie. To szczególnie istotne w przypadku osób, którym kończy się ważność dokumentów bądź mają inne pilne obowiązki urzędowe.

Jak najlepiej zareagować na utrudnienia?

W związku z trwającą awarią urzędy zalecają, by mieszkańcy przed udaniem się do Wydziału Komunikacji sprawdzili aktualne informacje na stronie internetowej starostwa lub bezpośrednio skontaktowali się z pracownikami urzędu telefonicznie. Osobom, których sprawy nie są pilne, rekomendowane jest przełożenie wizyty na inny dzień. W przypadku nagłych sytuacji warto pytać o możliwość częściowej obsługi lub uzyskania informacji o sposobach postępowania w wyjątkowych przypadkach. Na bieżąco publikowane są komunikaty w mediach społecznościowych lokalnych urzędów oraz w serwisach informacyjnych – warto śledzić te źródła, by uniknąć niepotrzebnych wizyt i frustracji.

Co dalej? Aktualizacje i perspektywy

Na ten moment nie ma jeszcze oficjalnych informacji o przewidywanym zakończeniu prac naprawczych – administratorzy systemu CEPiK oraz lokalne władze deklarują, że dołożą wszelkich starań, by przywrócić normalne funkcjonowanie urzędów najszybciej, jak to możliwe. W miarę postępu prac kolejne komunikaty będą pojawiały się na stronach urzędów oraz w lokalnych mediach. Przypominamy, by zachować cierpliwość i śledzić oficjalne źródła – tylko one gwarantują rzetelne, sprawdzone informacje o stanie systemu i możliwościach załatwiania spraw urzędowych.

źródło: facebook.com/powiat.gdanski