W Gminie Pruszcz Gdański wprowadzono innowacyjne rozwiązania w edukacji z zakresu ratowania życia. Projekt „VR – uczę się Virtualnie, ratuję Realnie!” zrealizowany przez Uniwersytet Młodego Strażaka z Jagatowa, przy wsparciu finansowym z programu #WzmocnijSwojeOtoczenie organizowanego przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., zakończył się sukcesem.
Nowe technologie w służbie edukacji
W ramach inicjatywy zakupiono oraz wdrożono zestawy VR Oculus Quest 3, które umożliwiają naukę pierwszej pomocy poprzez symulacje w wirtualnej rzeczywistości. Dodatkowo, przy Szkole Podstawowej im. Romualda Traugutta w Jagatowie zamontowano nowoczesny defibrylator AED w specjalnej kapsule zewnętrznej. Dzięki temu mieszkańcy gminy, w tym dzieci, młodzież oraz członkowie Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej, mogą uczestniczyć w pokazach i warsztatach, które odbywają się w bezpiecznym i interaktywnym środowisku.
Wpływ na lokalną społeczność
Wprowadzenie technologii VR do nauki pierwszej pomocy stanowi istotny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa w społeczności. Uczestnicy zdobywają umiejętności, które mogą być kluczowe w sytuacjach kryzysowych, a jednocześnie uczą się w sposób nowoczesny i angażujący. Tego typu projekt nie tylko podnosi poziom świadomości mieszkańców w zakresie ratowania życia, ale także promuje innowacyjne metody edukacyjne.
Podziękowania należą się Uniwersytetowi Młodego Strażaka oraz Polskim Sieciom Elektroenergetycznym S.A. za ich istotny wkład w rozwój i bezpieczeństwo lokalnej społeczności. Projekty takie jak ten pokazują, jak nowoczesne technologie mogą służyć dobru publicznemu, przyczyniając się do budowy bardziej świadomego i gotowego na wyzwania społeczeństwa.
Źródło: facebook.com/gminapruszczgdanski
