82-letnia kobieta z Sopotu otrzymała mandat za wielokrotne zamawianie alkoholu poprzez numer alarmowy 112

W nietypowej sytuacji w Sopocie, 82-letnia mieszkanka miasta wielokrotnie wykorzystywała numer alarmowy 112, aby zamówić dostawę alkoholu do domu. Kobieta tłumaczyła się, że gościnnie u niej przebywali znajomi. Zamiast upragnionego alkoholu, seniorka otrzymała wizytę policjantów, którzy wręczyli jej mandat w wysokości 500 złotych za blokowanie linii alarmowej.

Wszystko rozpoczęło się 7 czerwca około godziny 16:00, kiedy operator numeru 112 zgłosił problem z blokowaniem linii przez starszą kobietę. Zgodnie z informacją przekazaną przez operatora, 82-latka z Sopotu wielokrotnie próbowała zamówić alkohol, utrudniając tym samym prawidłowe funkcjonowanie centrum powiadamiania ratunkowego. Pomimo ostrzeżenia o konsekwencjach blokowania linii 112, kobieta kontynuowała swoje działania.

Z powodu tego incydentu, na miejsce został skierowany patrol policyjny. W mieszkaniu seniorki nie znaleziono gości, a jedynie samą kobietę, która twierdziła, że jej znajomi opuścili dom tylko chwilę wcześniej. Zamiast dostarczyć zamówionego alkoholu, policjanci ukarali 82-latkę mandatem za blokowanie numeru alarmowego 112 – informuje podkom. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Sopocie.

Numer alarmowy 112 jest stworzony do powiadamiania odpowiednich służb o sytuacjach zagrożenia, takich jak wypadki drogowe, pożary czy inne incydenty, które mogą zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi. Niestety, niektóre osoby wykorzystują ten numer do zgłaszania błahych spraw lub celowo go blokują.

Zgodnie z art. 66 kodeksu wykroczeń, osoba, która świadomie wprowadza w błąd instytucję użyteczności publicznej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny blokuje numer alarmowy, może podlegać karze aresztu, ograniczenia wolności lub grzywny do 1500 złotych. Dodatkowo, jeśli wykroczenie spowodowało niepotrzebną czynność, można orzec nawiązkę do wysokości 1000 złotych.