Podsumowanie działań zarządów dzielnic Gdańska w 2023 roku: refleksje, gratulacje i plany na przyszłość

Podczas ostatniego w 2023 roku kolegium radnych dzielnic, które miało miejsce w środę, 20 grudnia, w Centrum Dolna Brama na Dolnym Mieście, dyskutowano na temat efektywności współpracy zarządów dzielnic z Biurem ds. Rad Dzielnic i Współpracy z Mieszkańcami. Poruszono także kwestie wynagrodzeń dla radnych dzielnic, biurokracji a także społeczności łączącej gdańskie rady dzielnic. W tym wyjątkowym spotkaniu uczestniczyli nie tylko liderzy zarządów dzielnic, którzy mają rolę wykonawczą, ale również przewodniczący rad dzielnic, będący ustawodawcami.

Chociaż spotkanie z prezydent Gdańska – Aleksandrą Dulkiewicz, miało świąteczny nastrój, było to również doskonała okazja do podsumowania działań ostatnich 12 miesięcy oraz omówienia wyzwań, z którymi na co dzień borykają się radni gdańskich dzielnic.

Prezydent Dulkiewicz szczególnie podkreślała fakt, że w trakcie tej kadencji udało jej się „przebyć” teren wszystkich 35 dzielnic. Regularne wizyty służbowe, podczas których trasa o długości około 2 kilometrów była pokonywana w ciągu około dwóch godzin, pozwoliły na bezpośrednie zetknięcie się z problemami zgłaszanych przez radnych konkretnej dzielnicy. Podczas tych spacerów prezydent Gdańska, dyrektorzy i prezesi miejskich spółek mieli okazję zapoznać się z obszarami wymagającymi natychmiastowych działań remontowych lub planowania większych inwestycji.

Nie zabrakło podczas spotkania ciepłych słów skierowanych w stronę Biura ds. Rad Dzielnic i Współpracy z Mieszkańcami, które zostało powołane przez prezydent w połowie 2021 roku. Wielu radnych chwaliło funkcjonowanie biura, którego głównym celem jest ułatwianie pracy radnym dzielnic, wsparcie ich w różnorodnych procedurach urzędowych i załatwianiu formalności związanych z projektami realizowanymi dla poszczególnych dzielnic.